Veelgestelde vragen (FAQ)
Hebben jullie een fysieke winkel?
WAW Collectibles heeft geen fysieke winkel. Door op deze manier te werken kunnen wij flink besparen op onze vaste kosten. Door ons vooral te richten op de online markt en de verkoop op gespecialiseerde vakbeurzen kunnen wij al onze items betaalbaar houden voor ieders budget.
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Afhalen van bestellingen is helaas niet meer mogelijk. Je kan wel nog altijd kiezen voor de optie 'Stockpile Order(s)' om bestellingen te combineren. De definitieve verzendkost bepalen we dan later op basis van het effectieve gewicht.
Zijn al jullie items nieuw?
Alle onze items zijn nieuw en in mooie verzamelstaat tenzij anders aangegeven in de objectbeschrijving. Zijn er toch enkele kleine gebreken dan vermelden wij deze uiteraard bij de objectbeschrijving. Kleinere gebreken (verpakking) komen vooral voor bij de oudere action figures met een leeftijd van 10 jaar of ouder. Heeft U toch nog twijfels, neem dan gerust contact met ons op. Ook items met minieme beschadigingen bieden wij maar zelden aan daar wij deze in 98% van de gevallen retour sturen naar onze leverancier ter vervanging. Onze focus ligt op kwaliteit, niet kwantiteit. Ons motto is dan ook by collectors for collectors!
Garanderen jullie mint in sealed box (MISB) of mint on sealed card (MOSC) verpakkingen?
Al onze items worden via onze leveranciers aangeleverd in gesloten fabrieksverpakkingen. Desondanks wij de items zelf met de nodige zorg omringen komt het wel vaker dat er tijdens het inpakken in de fabriek of tijdens transport items beschadigd geraken. Wij hebben zelf geen controle over deze factoren en kunnen dan ook omwille van die reden géén garantie geven op 100% minte verpakkingen. Kleine onvolmaaktheden kunnen dus voorkomen. Bij grotere beschadigingen vermelden wij dit duidelijk bij het item zelf. Als klant beslis je dan zelf om je het item wel of niet wenst aan te kopen.
Komen de items steeds overeen met de gebruikte afbeeldingen?
Uiteraard! Alle foto's die wij gebruiken zijn door ons zelf gemaakt of aangeleverd door onze leveranciers. Wil U graag meer gedetailleerde foto's ontvangen van een item? Dat kan, aarzel niet om ons te contacteren en deze te vragen!
Ik zoek een bepaalde figuur, kunnen jullie mij helpen?
Het is uiteraard voor ons onmogelijk om alle figuren of items steeds op stock te hebben. Bent U als klant op zoek naar een specifiek figuur dan helpen wij U graag verder met uw zoektocht. Hou hierbij wel rekening met het feit dat deze zoektocht wel wat tijd in beslag kan nemen en er geen garantie op succes is. Wij hebben al meerdere klanten kunnen helpen op deze manier maar het is helaas niet mogelijk om iedereen te helpen.
Kan iedereen bij jullie kopen?
Wij verkopen exclusief aan particuliere klanten (B2C) en dus geen verkoop en/of diensten aan andere handelaars of zelfstandigen (B2B), hun business partners & medewekers!
Kan ik bestellingen combineren?
Combineren is altijd mogelijk om zo op die manier te besparen op de verzendkosten. Je kiest gewoon voor de optie 'Stockpile order(s)' en je plaatst vervolgens je bestelling. Zodra er een voldoende hoeveelheid items en/of meerdere bestellingen beschikbaar zijn voor verzending zullen de reële verzendkosten in functie van het totaalgewicht in rekening gebracht worden.
Je kan natuurlijk opteren om bij één van je bestellingen reeds een verzendkost te betalen. Hou er dan wel rekening mee als het totaalgewicht van al je bestellingen samen het standaardgewicht overschrijd van de reeds betaalde verzendkost er nadien mogelijk nog een toeslag kan aangerekend worden.
Wij houden jouw bestellingen maximaal 100 dagen bij! Na deze periode gaan wij sowieso over tot de verzending van de 'in stock' items.
!!! OPGELET !!!
Bestellingen worden pas verzonden zodra deze volledig zijn. Bestaat je bestelling uit een combinatie van 'stock items' en 'pre-orders' dan zal je bestelling pas verzonden worden eens alle items op voorraad zijn. Hou hier dus zeker rekening bij het plaatsen van je bestelling.
Ik wil bepaalde items niet mislopen maar ik heb momenteel onvoldoende budget, wat kan ik doen?
Geen paniek, wij zijn zelf verzamelaars en komen ook graag andere verzamelaars/klanten tegemoet. Voor bestellingen met grotere bedragen waarvan de voorziene leveringsdata nog enkele maanden in de toekomst liggen voorzien wij een gespreid betalingsplan. Dit betalingsplan dient op voorhand overeengekomen te worden tussen de verkoper (WAW Collectibles) en de klant.
Een concreet voorbeeld. U plaats in januari een bestelling voor 400€ voor items (pre-orders) waarvan de voorziene leverdata in mei liggen. De betaling zou in dit geval gespreid kunnen worden over bv. 4 maand namelijk januari, februari, maart en april. Op deze manier heeft U tegen mei het volledige bedrag betaald en loopt U ook geen items mis. De bestelde items worden ook enkel effectief geleverd als het betalingsplan volledig is voldaan.
Het aantal tussentijdse ontvangen betalingen door de klant geven we ook duidelijk aan in de bestelling zelf. Neem gerust contact met ons op met een voorstel en dan bekijken we samen wat mogelijk is. Aan ons gespreid betalingsplan zijn geen extra kosten verbonden en er worden ook geen intresten aangerekend.
Hou er wel rekening mocht je je alsnog bedenken en het vooropgestelde betalingsplan niet volledig zou uitvoeren wij 15% van het totaal bedrag in rekening zullen brengen als compensatie daar wij deze items ook zelf dienen te reserveren bij onze leveranciers en wij ook bij hen een annulatie vergoeding dienen te betalen als compensatie.
Het flexibele betalingsplan en/of uitstel van betaling is niet van toepassing voor bestellingen onder het bedrag van 200€ en dienen ook integraal binnen de 10 werkdagen na bestelling betaald te worden.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Wij aanvaarden de volgende betalingsmethoden;
- Bancontact / Mister Cash
- Maestro
- Bankoverschrijving
- Ideal
Alle bestellingen dienen op voorhand betaald te worden via één van de bovenvermelde betaalmogelijkheden.
Welke verzenddiensten gebruiken jullie?
Voor de verzending van onze bestellingen maken wij gebruik van verschillende logistieke partners.
Onze logistieke partners zijn;
- Bpost
- DPD
- Mondial Relay
Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?
In eerste instantie worden alle verzendkosten automatisch berekend in functie van het totaalgewicht van de uitgekozen items.
In tweede instantie vragen sommige van onze logistieke partners (voor verzending van pakketten buiten België!) ook om de afmetingen van de verzenddoos door te geven om zo het 'volumetrische gewicht' te kunnen berekenen wat kan resulteren in een hogere verzendkost en een toeslag op de reeds betaalde verzendkost.
Alle beschikbare verzendmethodes worden automatisch zichtbaar in je winkelwagen zodra je een item hebt toegevoegd. Als klant kies je uiteindelijk zelf welke verzendmethode je wenst te gebruiken en of je al dan niet kiest voor een verzekerde verzending, afhaling in een afhaalpunt of voor een thuislevering.
Wij raden sowieso altijd aan te kiezen voor een verzekerde zending zodra bestellingen het bedrag van 150 euro overschrijden. Voor een verzekerde verzending rekenen onze transporteurs een 'extra toeslag' die kan variëren in prijs afhankelijk voor welke logistieke partner je hebt gekozen. Deze kostprijs van deze verzekering is afhankelijk ook van de te verzekeren waarde. Hoe hoger de waarde van je bestelling hoe duurder deze verzekering zal worden.
De goedkoopste pakketten bij ons starten vanaf 3,75 euro voor verzending binnen België.
OPGELET : bij verzendingen buiten België is het mogelijk dat er nadien een toeslag aangerekend in functie van het volumetrische gewicht.
Moet ik extra betalen voor verpakkingsmaterialen?
Absoluut niet! Als bedrijf zijn wij ons bewust van onze ecologische voetafdruk en proberen wij deze zo beperkt mogelijk te houden. Daarom maken wij graag gebruik van gerecycleerde materialen zoals doosjes en andere verpakkingsmaterialen die via onze eigen leveringen binnenkomen. Bij ons dus geen opzichtige blitse verpakkingen met bedrijfslogo maar wel stevige en degelijke gerecycleerde materialen. Dit is bovendien niet alleen goed voor het milieu maar vooral voor uw portemonnee.
Naar welke landen/regio's verzenden jullie?
Wij richten ons vooral op de Belgische markt maar verzending naar andere landen is mogelijk mits verdere afspraak.
Momenteel verzenden wij naar de volgende Europese landen;
- België
- Nederland
- Oostenrijk
- Denemarken
- Frankrijk
- Duitsland
- Ierland
- Italië
- Luxemburg
- Polen
- Portugal
- Spanje
- Zweden
- Verenigd Koninkrijk (niet meer mogelijk door Brexit)
Staat uw land niet in de lijst neem dan contact met ons op wat betreft de verzendingskosten vooraleer U een bestelling wenst te plaatsen.
Mijn bestelling is verzonden, kan ik deze online volgen?
Van zodra je bestelling is klaargemaakt en verzonden ontvang je van de door jou uitgekozen transporteur een tracking nummer. Op die manier kan je online je pakje verder opvolgen en heb je een indicatie van wanneer het ongeveer geleverd zal worden. Je doet er ook goed aan om regelmatig je 'SPAM FOLDER' te controleren op eventuele emails van DPD, Mondial Relay en/of Bpost daar deze wel al eens terecht durven komen in de 'SPAM FOLDER'.
Hoe lang duurt voor ik mijn bestelling zal ontvangen?
De gemiddelde levertijd binnen voor pakjes binnen België is 3 tot 6 werkdagen na het moment van verzending. Hou er wel rekening mee dat er in het weekend geen leveringen plaatsvinden. Heb je je bestelling geplaatst op donderdag en/of vrijdag? Dan zal je je pakje ten vroegste dus op maandag of dinsdag ontvangen.